Broeder Dieleman: ‘De teloorgang van de Zeeuwse natuur doet pijn’
18 augustus | Rolf Bosboom | PZC ,,Oh mijn ziel noem ik een rouwplaat. Het album gaat over de natuur die verdwijnt. We hebben in Zeeland nu een provinciebestuur dat zegt: de natuur heeft voor ons geen prioriteit. Terwijl de wereld in de fik staat! Ik vind dat van een hooghartigheid die haar weerga niet kent. In mijn korte leventje heb ik de natuur zien veranderen en het landschap zien verworden tot wat Roompot ervan maakt. Onze provincie piept en kraakt door het toerisme, de dorpen die leeglopen en de enorme industrialisatie.”
» Lees meer